وزیر خارجه عربستان برکنار شد پادشاه عربستان تغییراتی در کابینه این کشور ایجاد کرد که از جمله آن برک
وزیر خارجه عربستان برکنار شد پادشاه عربستان تغییراتی در کابینه این کشور ایجاد کرد که از جمله آن برک


 

وزیر خارجه عربستان برکنار شد به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در چارچوب تغییرات گسترده در کابینه این کشور، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه را از سمتش برکنار کرد.

بر اساس فرمان پادشاه سعودی، ابراهیم العساف، ۶۹ ساله، جایگزین عادل الجبیر در سِمت وزیر امور خارجه شد و الجبیر حکم وزیر مشاور در امور خارجه را دریافت کرد.

ابراهیم العساف، وزیر خارجه جدید عربستان سعودی، یک سال پیش جزء بازداشتی‌های بن‌سلمان در هتل‌ «ریتز کارلتون» بود اما از ژانویه ۲۰۱۸ آزاد و به کار خود بازگشته بود.

وی دارای مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه ایالت کولورادو آمریکا است و سابقه و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ به مدت ۲۰ سال وزیر امور مالی عربستان بود. ابراهیم العساف مانند عادل الجبیر عضو خاندان پادشاهی عربستان نیست.

شاه عربستان سعودی علاوه بر تغییر کابینه این کشور، دستور تغییر شورای امور سیاسی و امنیتی عربستان به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد را نیز صادر کرد.

در فرمان شاه سعودی همچنین عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز، ترکی الشبانه و حمد آل‌شیخ به ترتیب به عنوان وزیر گارد ملی، وزیر اطلاع رسانی و وزیر آموزش معرفی شده‌اند.

پادشاه عربستان، محمد بن نواف بن عبدالعزیز بن سعود سفیر این کشور در لندن را نیز از مقام خود برکنار کرد.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین با برکنار کردن فیصل بن خالد امیر منطقه عسیر، ترکی بن طلال را به جای او به این سمت منصوب کرد.

شاه سعودی همچنین بدر بن سلطان، امیر منطقه الجوف را برکنار و فیصل بن نواف را به عنوان جانشین او معرفی کرد. برکناری سلطان بن سلمان رئیس سازمان گردشگری عربستان سعودی از جمله دیگر تصمیمات شاه سعودی است.

انتهای پیام/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : afshin
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
زمان : 19:31


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.